Bibliographie
› CDRH, « Best Practices | Recommendations for Digital Humanities Projects », Portail, CDRH : Center for Digital Research in the Humanities / University of Nebraska-Lincoln, 7 avril 2014. Consulté le 7 mai 2014. <http://cdrh.unl.edu/articles/best_practices.php>
› « Quelles compétences et littératies pour les humanités numériques ? », in Non-actes de la non-conférence des humanités numériques, présenté à THATCamp Paris 2012, Paris, Éditions de la Maison des sciences de l’homme, 2012 (La Non-Collection), p. 45‑49. ISBN : 9782735115273. Consulté le 13 mai 2014. <http://books.openedition.org/editionsmsh/334>
› Dousset Laurent, Minel Jean-Luc, Pouyllau Stéphane et Walter Richard, Le guide des Bonnes Pratiques Numériques, TGE-Adonis, décembre 2009. Consulté le 21 mai 2014. <http://www.aedres.fr/pdf/Bonnes_Pratiques_numerique.pdf>
› UCLA Center for Digital Humanities, « Introduction to Digital Humanties | Concepts, Methods, and Tutorials for Students and Instructors », Portail, Intro to Digital Humanities, [s.d.]. Consulté le 7 mai 2014. <http://dh101.humanities.ucla.edu/>
› Warwick Claire, Galina Isabel, Rimmer Jon, Terras Melissa, Blandford Ann, Gow Jeremy et Buchanan George, « Documentation and the users of digital resources in the humanities », Journal of Documentation, vol. 65, no 1, 16 janvier 2009, p. 33‑57.